Kanal Tedavisi Acıtır mı?

Kanal tedavisi sırasında dişin içerisinde bulunan canlı olan ya da iltihabi duruma geçmiş sinir dokusunun temizlenmesi gerekir. Sinir dokusu ağrı sinyalinin temel kaynağıdır. Çürüğe bağlı olarak sinir dokusu içerisinde bazı hücreler uyarılır ve bu durum dişte zonklama, sıcak soğuk ağrısı, gece dişin zonklaması şeklinde ortaya çıkabilir.

Kanal tedavisi sırasında dişinizin tüm sinir iletiminin kesilmesi için diş hekimi tarafından anestezi uygulanır. Anestezik madde dişe hissiyatı veren sinir dokusunun belli bir süreliğine etkisiz hale gelmesini sağlar. Anestezi yani dişin uyuşturulması durumu her kanal tedavisi için oldukça rutin bir işlemdir. Etkin, yeterli dozda yapılan bir anestezi mevcut iken dişinizin kanal tedavisi sırasında ağrıması ya da canınızın acıması söz konusu değildir.

Kanal tedavisi sonrasında aynı gün veya takip eden birkaç gün içerisinde dişte basınç ağrısı ya da yemek yerken üzerinde hassasiyet oluşabilir. Bazı durumlarda dişte spontan gelişen ağrılar da oluşabilir. Bu ağrı atakları ya da hassasiyetlerin devam etmesi hemen akıllara tedavinin kötü yapıldığı ya da dişin içerisinde sinir bırakıldığı fikrini getirmemelidir. Tedavi sırasında kökün içerisinde oldukça agresif bir prosedür uygulanır ve bu işlemlere bağlı olarak kök ucunda ödem oluşması, kemikte bir takım enflamatuar yanıt oluşması normaldir. Elimizde ufak bir kesik oluştuğunda iyileşme süresini, kabuk bağlayıp derinin normale dönme sürecini düşünelim. Diş çevresinde de kemikte normalleşme süresi ve hissiyatların tamamen normale dönmesi benzer şekilde çok  hızlı gerçekleşmez.

Kanal tedavisi günümüzde uygulanan etkili anestezik maddeler sayesinde acısız, sızısız gerçekleşebilen bir işlemdir. Diş hekimine başvurmayıp tedaviyi geciktirmek, ileride sorunların daha komplike hale gelmesine sebep verebilir.

Detaylı bilgi almak için;    https://www.inovadent.com.tr/iletisim

Msc. Dt. Ali Ozan Zencircioğlu

Write a comment